Annons:
Etikettertvångssyndromocd
Läst 3616 ggr
komkoma
5/9/14, 11:15 PM

frisörfobi/trikotillmani

Ni bah… Öh frisörfobi räknas inte! men läs vidare så fattar ni grejen och varför detta är så jobbigt för mig.
Som sagt, lider av frisörfobi men mitt hår är så slitet nu, kommer väl brinna upp i sommar om solen ligger på. Så slitet och torrt är det. 

Jag har jag börjat att ta upp en slinga och stirra mig blind på det och jag ser jag kluvna hårtoppar och brutna hårstrån ÖVERALLT! Detta är ju något jag gör väldigt ofta, när jag tittar på film, läser, pratar i telefon och på sistonde, När jag kör bil! Alltså förenat med livsfara! jag vet att jag verkligen inte borde och säger till mig själv hur jävla farligt det är men kan inte sluta!
Saken är den att jag lider av trikotillomani och har väldigt svårt för att någon tar i mitt hår (förutom jag själv då obviously) speciellt tanken på att det är en ung, fräsch tjej med jättesnyggt stylat hår som kommer typ dra efter andan å bah "wtf is this?" när hon ser mina kala fläckar… och med tanke på att de flesta inte ens vet vad detta är så kommer hon ju undra och då ska jag förklara? Åhh kommer sluta med att jag springer därifrån med tårarna rullande ned för kinderna

Jag känner att om jag klipper bort allt det där slitna så kanskee det kan hjälpa mig en bit på vägen,.. men bara tanken på det ger mig magknip.

Annons:
motherangel
5/9/14, 11:19 PM
#1

En kompis kanske kan hjälpa dig att toppa lite till o börja med? Någon du litar på och känner dig bekväm med, kanske är lite lättare än en okänd frisör :)

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

00eme05
5/31/15, 2:04 PM
#2

Jag har också trichotillomani vet hur det känns 😕

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[NutellaSmile]
7/6/15, 2:51 PM
#3

Jag har med trichotillomani och klipper oftast mitt egna hår själv pga det! Får alltid frågor annars och ingen som vet eller förstår.. Dock ligger min trich mest på ögonbryn, ögonfransar, hjässa och längst bak i "spiralen"! Min lillasyster har oxå trich men hon klipper sig hos sin mammas väninna som är frisör och hon vet ju om allt, min lillasyster lär gå dit hela sitt liv ^^ mitt råd är att se till att gå till frisören och förklara läget, med en förälder eller kompis som vet och förstår och se till att du alltid får klippa dig hos samma människa varje gång sen, så slipper du frågor nästa gång! Eller klipp det själv eller be en vän om hjälp!

Upp till toppen
Annons: