Annons:
Etikettdiagnoser
Läst 1914 ggr
Articia
4/15/14, 10:52 PM

Emotionell instabil personlighetsstörning

Hej!

Har en stark misstanke av att jag lider av detta, eller rättare sagt så har det har kommit på tal hos min psykolog för ett tag sedan men jag känner mig lite förvirrad. Har bara läst om detta och mycket av "symptomen" passar in på mig men inte allt, man kan ju inte läsa sig till om man har en viss diagnos men finns det någon med denna diagnos som kan utveckla detta lite mer och om hur det påverkar era liv?

Annons:
jenmjao
4/15/14, 10:58 PM
#1

Det förstör rätt mycket i nära relationer, nära vänner eller i förhållanden. Men ingenting förändras för man får höra sina diagnoser/sin diagnos, man är samma människa, så vad är det som fått er på tankarna om att du har emotionell instabil personlighetsstörning?

Articia
4/15/14, 11:02 PM
#2

Okej, tack för svaret. Känner mest igen mig på en punkt. Att jag är extremt överdrivet rädd för att bli lämnad av vänner eller pojkvän. Jag reagerar jätte starkt på små detaljer (tex om någon svarar mig i ett annat tonläge, skriver korta svar på sms etc) och har även svårt att hantera mina känslor. Detta leder i sin tur att jag kanske gör något som förstör för mig själv, tex självskada, slösa pengar osv. Det är väl mest det som passar in på just mig, så det var därför det kom på tal när jag var hos psykologen.

VildaVittra
4/16/14, 1:15 PM
#3

Vi uppfyller inte alla kriterier, dessutom är vi individer också, så den diagnosen skiljer sig enormt mellan personerna.

Har du sett att det finns Borderline i fokus? Emotionellt instabil personlighetsstörning är bara ett annat namn för samma diagnos.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: