Annons:
Etikettspecifik-fobi
Läst 1614 ggr
Castiel.
12/12/13, 8:16 PM

Knasigt beteende??

Hej, vet inte riktigt om det här hör hemma bland Ångestsjukdomar, men jag ger det en chans ialla fall. 

Ja, jag kan väl börja med att berätta att jag får grymt mycket ångest inför redovisningar där jag måste stå inför folk, vid fåtal tillfällen så får jag så mycket hjärtklappning att jag måste lägga mig ner annars så tuppar jag av. Ibland börjar jag hyperventilera och får svårt att andas och jag stammar en jävla massa när jag väl kommer igång med en redovisning och när jag pratar så gör jag mig inte förstådd, jag liksom tappar bort mig otroligt mycket. Jag har försökt haft redovisningar genom hela grundskolan och snart genom hela gymnasiet, men det blir inte bättre för fem öre, så jag tror inte att jag är ämnad för att ha redovisningar. Frågan är bara hur jag ska klara mig på Universitetet sen… 

En annan grej som jag märkt nu på senare år är att jag är något förbannat rädd för att prata i telefon. Det går hur bra som helst att prata i telefon med nära vänner, familj och släkt, men när det kommer till att ringa till tandläkaren eller vårdcentralen etc så får jag hur mycket panik som helst. Ringer det någon på ett nummer som jag inte känner igen så svarar jag inte. Ringer det dolt nummer så svarar jag inte heller. Ringer det på hemtelefonen så undviker jag att svara för jag vet att det bara ringer en massa telefonförsäljare och jag har svårt att säga nej. 

Jag skickar hellre mejl och smsar än att ringa och prata med folk, vilket min familj alltid klagar över. "Du bara smsar och mejlar hela tiden, ring istället" får jag höra ofta och när jag berättar hur jag känner mig inför detta så säger dom att jag är löjlig. Dom säger ofta att man inte får jobb för att man aldrig ringer osv. 

Jag undviker också att gå till någon butik eller så och fråga om jobb (jag gör det hellre på Internet), och jag undviker att fråga om hjälp i matbutiker eller vilka butiker som helst. 

Folk har kallat det här för "ett knasigt beteende" eller "ett dumt beteende", men jag kan liksom inte hjälpa det??? Jag har googlat på Social fobi och det är jag nästan säker på att jag har, men finns det något som heter telefon-fobi?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Sjöstjärna
12/12/13, 8:23 PM
#1

Telfonfobi är ganska vanligt. http://chef.se/telefonfobin-breder-ut-sig/

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Castiel.
12/13/13, 6:22 PM
#2

Gud vad skönt att jag inte inbillar mig det här, trodde på allvar att jag höll på att bli galen!!

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Upp till toppen
Annons: