Annons:
Etikettvad-är-ångest
Läst 1874 ggr
Fridborg
10/21/13, 12:56 AM

Ångest eller sjuk på riktigt?

Det här med ångest/panikångest är något helt nytt för mig. Jag är van vid att vara deppig, självmordbenägen och liknande. Men jag är osäker om det är det jag har eller om det faktiskt är något riktigt fel på mig. Allt började för 1,5 månad sedan och jag har varit in och ut från akutmottagningar, gjort magnetröntgen, tagit prov på ryggmärgsvätskan, fått illamåendetabletter utskrivet och gud vet vad.

De symptom jag upplevt till och från är bortdomningar av olika kroppsdelar (svalget, högra armen), högt blodtryck, märklig huvudvärk, dubbelslag på hjärtat, kallsvett/heta vågor i kroppen, svimningskänslor, yrsel och illamående. 

Jag har gjort ett graviditetstest dessutom. Men ja, jag har en del dödsångest, eller rättare sagt, jag oroar mig konstant att dessa symtom kommer att ta död på mig. Kan vara värt att nämna att min bäste vän gick bort oförklarligt i sömnen för 3 månader sedan och jag har haft problem med att sova och sånt. Jag har fått en timmes samtalsterapi för detta… men ja. Kan nog behöva mer.

Men ni som har ångestsjukdomar, upplever ni dessa symptom eller är det värt att verkligen gå till botten på VC eller ska jag ringa min vårdkontakt hos psykologen?

Annons:
VildaVittra
10/21/13, 1:14 AM
#1

Har dom testat dig för hypotyreos?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridborg
10/21/13, 1:46 AM
#2

Har ingen aning om vad det är, men svaret är oavsett nej :S

Fridborg
10/21/13, 1:48 AM
#3

Googlade lite snabbt. Är inte jättemycket liknande symptom, men trycket där det känns som att någon stryper mig är precis vid sköldkörteln…

VildaVittra
10/21/13, 2:37 AM
#4

Man behöver inte ha alla symtomen. Dock kan diagnosen vara svårställd, då inte alla ger utslag på testen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: