Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 5746 ggr
Brunabonan
2012-09-07 11:41

hjärtat darrar om jag väcks hastigt...typ?

Hej! Enligt läkare har jag stress och panikångest, började med det förstnämnda och blev panikångest. Kommer när det själv känner för det, jättejobbigt, kan typ ej kontrollera "när" det ska komma. Jättejobbigt att leva med detta. Första gången jag fick ngt lustigt var när jag var 28 och pluggade mycket, skrev uppsatser hemma och bara ville slumra på soffan lite under dagtid, då kunde jag vakna plötsligt om ngn plingade på dörren tex av att hjärtat typ "darrade" känndes det som, jätteobehagligt och jag tänkte direkt att det är hjäratat som ngt är lustigt med, jag tänkte att sähär måste det kännas att ha typ flimmer. Jag vet än idag inte vad dte är, idag är jag 34 och har haft det nu den senaste året igen, det kan komma ibland om jag väcks tidigt i sömnen av ngt ljud, beröring etc det vara typ 10 sek kanske. det är inte kroppen som darrar utan det darrar innuti lixom, därav att jag tror det är hjärtat. Två läkare har sagt att det kan avar så att förmaken slår i otakt och att det lixom "tjuvkopplar" då jag vaknar och blir rädd av ngt, det finns nå elektrogrejer runt hjärtat som en slår igång och sedan tjuvkopplar den resten så att det blir så, men det är ingen som har kollat om det är så bara spekulerat. Jag tycker detta är jättejobbigt att inte veta, är det ett hjärtfel då eller är det bara ångest och ofarligt detta darr? Om jag sover lugnt och utan störningar kommer ej detta, så jag antar ju att jag får det för att jag blir rädd typ.

Någon som känner igen detta?

Annons:
torpartanten
2012-09-07 17:41
#1

Hej, Jag har samma sak, har dock aldrig hört den förklaringen av mina läkare. Har diagnos utmattningssyndrom och svår stress/ångest. Blir jag rädd så känns det som om det darrar ordentligt innanför bröstet, men jag har gjort undersökningar på hjärtat och dessa har varit bra. Så jag tror inte du behöver oroa dig, det är kanske bar att du är spänd och "darrar" till när du blir rädd/stressad/får ångest, så svaret kan nog vara "bara stress och ångest". Nu är det ju inte bara så det kan vara ett tips att prata med någon om du inte redan gör det. Sedan så om du känner att du vill ha det undersökt så ska du få det, kämpa på för din sak. Ett EKG visar mycket och det kan göras på vårdcentral. Men enligt min erfarenhet och ovan nämnda så kan ångest ställa till med en massa, och får man ångest över hjärtat, ja då blir "problemen" med hjärtat också det enda man tänker på, vilket resulterar i värre problem och mer ångest utan att det egentligen inte är ngt "fel". Kanske lite svårförklarat men hoppas du förstår vad du menar. Försök att inte stressa upp dig över hjärtat, och känner du att du vill ha det undersökt så kan du också få det.

www.torpartanten.blogg.se

Kim_86
2012-12-10 13:09
#2

Har haft samma problem! Senast för en vecka sen! Va jätte trött efter jobbet bestämde mig för o sova en stund! Sen ringde telefonen mitt uppe i tidigt insomnande! Känns förjävligt! Ska tilläga med att ja e sjukskriven för utmatningssyndrom och panikångest/deprisson…leve!

Upp till toppen
Annons: