Annons:
Etikettvad-är-ångest
Läst 2529 ggr
Fiffi09
8/26/12, 2:17 AM

Ångest eller?

Jag undrar om någon annan har samma problem eller vet vad det är för något. Det är så att så fort något stort händer tex flytt, resa till annn ort/lan, relationsproblem eller ve och fasa ett husdjurs död så får jagyrsel,knut i magen men värst av allt så känner jag att jag inte finns att jag är en karaktär i någons dagdröm och att inget är på riktgt. Oftast tänker jag inte så långt oftast känner jag bara att inget är på riktigt och det är ingen poäng med något. Jag skulle lika gärna kunna vakna och vara 90 och allt var bara en fantasi. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Inget av det jag skrivit känns som en helt korrekt beskrivning. Det är i vilket fall enormt intensivt och otroligt smärtsamt. Någon som vet vad det är?

Annons:
PiganX
8/26/12, 4:20 PM
#1

Ångest har du när du känner dig ledsen/frustrerad, och har lite oro eller rädsla gnagande i dig. Det är svårt att beskriva ångest eftersom vi alla upplever den så olika. När jag får ångest blir jag ledsen och då känns det som att allting är meningslöst, men ändå vill jag inte dö, jag vill leva - men jag vill leva utan min ångest. Förstår du hur jag menar?

Den där andra känslan låter mer som något du fått för dig. Jag har funderat ibland på, att tänk om vi bara är karaktärer i en bok, eller styrs av något mycket större än oss, något så stort att vi inte ens kan föreställa oss vad det är? Så tänker jag ibland, och då kan tankarna skena iväg hur långt som helst. Och tillslut brukar jag tänka att "vad vi än är så spelar det ingen roll, det är lika att leva ändå". Typ. Hänger du med?

Jag vet inte exakt vad "det" är, vad du känner. Måste man ha ett namn på allt? Måste man veta om det heter ångest, depression, om man har bokstäver eller inte? Det viktigaste är ju vad du känner, och vad du gör av dina tankar och känslor.

Kram.

Brunabonan
9/7/12, 10:52 AM
#2

det där låter som ngt min pojkvän beskrev då han var mellan 22-27 innan han var till läkare. Han fick diagnos tvångssyndrom/tvångstankar, men alla behöver inte ha just det säkert, men han kunde känna så sa han att han inte visste om det var verkligt eller ej på gnt sätt. Han kunde inte skilja på det ibland, lät ganska obehagligt. Men idag mår han jättebra, har medicin mot tvångssyndrom och fick öka dosen, och nu trappar han ner. Han är 30 idag. så ju tidigare du söker hjälp desto bättre! För det finns hjälp att få, det finns alltid ngn förklaring till de man har. Låter som ngt åt ångest-hållen iaf det du har.

Upp till toppen
Annons: