Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 19388 ggr
[tililili]
2012-06-01 23:13

Hej, hur är det med dig?... och vad svarar man?

Vad svarar ni när folk artigt frågar hur det är med er? När allt bara är skit. Det känns fel att säga att "allt är så bra så" Men vill inte hålla på och gnälla, och vill inte diskutera mina problem med hela världen heller.

Och vissa människor blir så oroliga. Jag är van vid att jag (nästan) aldrig mår riktigt bra, men det är inget som direkt oroar mig med magont eller huvudvärk, trötthet eller vad det nu är…ångest över ngn skit.

men jag är ju ändå inte på topp, så det blir fel att svara att allt är bra, och förväntas vara pigg och glad och på topp… men säger man att något är fel så får de panik… och vill skicka en till doktorn.

Annons:
HannaM
2012-06-02 11:13
#1

Jag har gett upp, jag svarar typ.. "jag står upp" eller "tja vädret är ju fint". För jag orkar inte säga kanonbra när det inte är det och jag orkar inte säga hur det är.

[tililili]
2012-06-02 23:14
#2

låter klokt

Bintan
2012-06-03 16:22
#3

Det beror väll lite på vem som frågar. Jag säger alltid att det är BRA om det är en person jag bara känner lite ytligt eller om det är en person jag ändå inte har lust att prata känslor med.

Men om en kollega eller vän frågar så svarar jag alltid ärligt. Det brukar kännas som en lättnad. Och om jag frågade någon av mina vänner så skulle ju jag vilja ha ett ärligt svar.

When nothing goes right...go left.

http://bintan.bloggsida.se

Upp till toppen
Annons: