Annons:
Etikettertvångssyndromocd
Läst 2610 ggr
PetitePuma
2/6/12, 8:51 PM

tassar som går i bröstkorgen, skrik och panik

Hej! Jag är fjorton år och har mått dåligt av och till i ca fyra år.

För ett tag sedan hände rätt mycket i mitt liv, och det ledde till extrema ångestattacker varje dag, i skolan, hemma, på stan…

När jag var i skolan behövde jag låsa in mig på en mörk toalett och kanske ligga i fosterställning, skrika eller gråta.

Om jag var på stan (ensam), kanske jag bara satte mig på huk i något hörn, stod stilla med vidöppna ögon medan jag skrek och föll inombords.

Hemma låg jag på golvet och bara gallskrek rakt ut. Pappa dissade mig och väntade tills det skulle gå över, fast jag har sagt till honom att när detta händer, krama mig!!

Mamma skjutsade mig till psyket när det hände hemma hos henne (så jävla kul)

Jag fick gå till bup, göra nåt test och fick utskrivet Seratralin. Efter ett tag till fick jag även Melatonin (för sömnen).

Nu har det mesta blivit mycket bättre, jag får inga ångestattacker (eller, jo, men inte lika ofta)

Men i helgen så hände rätt mycket. Jag drack lite med mina kompisar, kysste en tjej, började tänka på min försvunna katt, skrattade, sov bredvid två personer och blev lite nedstämd (effekten av alkohol).

Dagen efter detta hände, och idag har jag lite ångest till och från igen. Det är som om någonting inne i min bröstkorg går med mjuk-sträva tassar som kittlas på ett obehagligt sätt. Jag känner mig liksom lite frussen, fast det är som om det 'frussna' kommer inifrån. Annars brukar jag aldrig frysa…

Jag vet inte riktigt vad detta kan bero på. Kanske det som hände i helgen? Jag tror inte att jag är bakis.

Snälla, hjälp! <3

/M

Annons:
PetitePuma
2/7/12, 7:04 AM
#1

putt

PetitePuma
2/7/12, 9:31 PM
#2

snälla…

MimmiH
2/8/12, 12:27 AM
#3

Hej, jag sänder massor med styrkekramar till dig och hoppas att du får hjälp och börjar må bättre snart. Kan du få hjälp av psykolog? BUP? KRAM

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

 

PetitePuma
2/8/12, 9:00 AM
#4

Tack…jag går till bup :)

kram

Zaphix
2/9/12, 9:50 PM
#5

Alkohol kan helt klart trigga igång ångesten igen, eller så blev du trött pga. helgens aktiviteter och även det kan trigga ångesten.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

MiichaelaSaade
8/12/13, 2:14 AM
#6

Hej! Jag förstår dig helt! Jag är 15 och har oxå fått så. Inte exakt men typ. Jag har OCD och tvättar händerna hela tiden! När jag har tagit ett glas med t.ex cola och druckit ur det så får jag inte gå ifrån det glaset för nån annan kan ha druckit ur den.. Innan jag fick medicin för det (Har Oralin) så såg jag blod på väggarna och hörde massa barn skrika och saker som hoppade ( som inte skulle röra sig ) osv men nu är det ganska bra. Hoppas det fortsätter att hålla i sig! Det braiga alltså xD

Undertale trash ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: