Annons:
Etiketttotalt-onödigt
Läst 3918 ggr
brunette
5/3/11, 9:11 PM

Självmord?

Vad ska man göra om man vill ta självmord i skolan? Hänga sig själv i klassrummen? Man vill bara slippa allt och alla förutom sina familj och släkt ofc!…

Annons:
HannaM
5/4/11, 8:43 PM
#1

Söka hjälp. å ska det inte behöva kännas.

brunette
5/5/11, 6:55 AM
#2

vadå "söka hjälp" xD lol till vad -.-'

HannaM
5/5/11, 10:49 AM
#3

Vill du inte ta det på allvar så låt bli. Jag tror du förstår precis vad jag menar. Mår du så dåligt att du vill dö bör du söka hjälp hos någon. Vården, anhörig, vän, lärare vilket som.

lukasfelix
5/5/11, 12:54 PM
#4

Sök hjälp.
Dessutom är väl just klassrummet ett dumt ställe att begå självmord på, eftersom det kan komma instormande andra elever som kan bli traumatiserade.

brunette
5/5/11, 3:24 PM
#5

Fett pinsamt att snacka med någon annan och säga att man har mordtankar… lolll….

Mina kompisar vet det redan -.- dom frågar hela tiden vrf men skriver alltid pallar inte förklara hej då -.-

lukasfelix
5/5/11, 4:25 PM
#6

Varför är det pinsamt? Det finns de som är utbildade för det, de är vana vid att höra sådant så tror knappast att de dömer varje enskild individ

Annons:
HannaM
5/5/11, 5:35 PM
#7

Undrar också vad som är pinsamt. Du vågar ju ta upp det med oss, kanske kan du maila eller skriva ner det om det är svårt att prata med någon ansikte mot ansikte?

brunette
5/5/11, 6:23 PM
#8

Jag kmr att börja att garva -.-' om jag kmr att snacka med någon lärare or whatever..

Så klart att man skriver vad som helst i nätet -.-' lol jag bryr inte vad jag skriver här..

HannaM
5/5/11, 7:06 PM
#9

Ok, det är inte pinsamt att skriva här för du bryr dig inte? Bryr du digom vad vi svarar?

brunette
5/5/11, 7:22 PM
#10

Det beror hur jag mår.  Tungan ute

brunette
5/5/11, 8:38 PM
#11

Ibland jag bryr mig ibland orkar inte ens bry mig även om jag mår dålig elr whatever -.-'

HannaM
5/6/11, 11:27 AM
#12

Ok, vill du att vi svarar seriöst och på allvar? Jag frågar för jag har lite svårt att tolka det, är ju gammal kärring på 25 och vet inte hur jag ska tolka när det står lol och liknande hela tiden=)

Svion
5/6/11, 5:03 PM
#13

Kan det ändå inte vara så att det känns mer kontrollerat att skriva om det här på nätet när du har tid att formulera dig och kunna ge oss en bild av hur du mår och varför du vill ta självmord? Prova.

"One day we’ll look back at this
And laugh and laugh and we’ll die laughing
One day we’ll look back at this and laugh"

Annons:
brunette
5/6/11, 5:22 PM
#14

man ska aldrig i livet skriva att man vill ta självmord på FB xD hela skolan snackar om det då -.- NEVER XD

Svion
5/6/11, 5:36 PM
#15

Aj då… Jag antar att du inte kan kontra med att ha blivit "facerapad"? (ett uttryck som brukar användas när någon annan skriver en skämtkommentar på den inloggades status när denne är frånvarande)

Det blir svårt att inte tänka på det, man blir lätt småparanoid när något sånt kommer ut även om det är svårt att inte vilja släppa ut det. Det kan även vara svårt att lita på sina vänner, men om du vet med dig någon vän till dig som du verkligen kan lita på och du tror är villig att lyssna, så kanske du borde försöka svara med att berätta lite smått vad det handlar om, då han/hon kanske mycket väl bryr sig.

"One day we’ll look back at this
And laugh and laugh and we’ll die laughing
One day we’ll look back at this and laugh"

brunette
5/7/11, 5:31 PM
#16

Jag kan inte snacka med någon annan fattar ni inte xD -.-'

HannaM
5/7/11, 9:08 PM
#17

Jag förstår att du känner så. Det är jättevanligt, inte för att det kanske hjälper så mycket att veta att det är så men ibland kan det vara rätt skönt att veta att man inte är ensam.

Att vi försöker få dig att prata med någon är för att vi är oroliga. Att må så dåligt att man vill begå självmord är inget man ska behöva stå ut med. Vi som finns här kan ju inte hjälpa dig mer än att försöka prata och när det är så allvarligt som självmordstankar kanske det kan behövas något mer.

brunette
5/8/11, 8:46 AM
#18

jag har precis fått mina kompisar tro att jag älskar mitt liv hoppas jag. Jag vill inte förstöra det.

brunette
5/8/11, 9:03 AM
#19

I några dagar kmr jag typ bete mig typ "happy" mer än jag e. dom kanske glömmer vem vet? ;P

HannaM
5/8/11, 10:03 AM
#20

Varför vill du att dom ska tro att du mår bra och är glad? Det är oftast ingenting man tjänar något på i slutändan. Den där gladmasken man kleta på för att inte vara till besvär, inte oroa… den kräver så äckligt mycket energi och till slut orkar man inte längre.

Annons:
brunette
5/8/11, 10:46 AM
#21

För det e lättare då? XD hahaha  :D

Svion
5/8/11, 10:58 AM
#22

Det är enkelt att ingjuta en spelad övertygelse hos sin omgivning som får dom att tro att allting är tipp topp, men jag kan från egen erfarenhet säga att det finns risk att det äter upp dig och ditt medvetna beteende och att det mynner ut i än större ångest.

För mig har det resulterat i ett kroniskt bevakande av mitt egna beteende, hur andra ser på mig, hur hela min omgivning samspelar med mig och att det i kort är en ständig osäkerhet på vad som kommer hända.

Jag vet att det låter hopplöst, men att du kan prata om det här med någon, och allra helst kanske genom terapi eller med någon du känner och inte tror skulle sluta vara trogen till dig vänskapsmässigt är något utav det viktigaste för stunden.

Om det handlar om någon form av eget avståndstagande till att kunna prata om sina känslor, och kanske än viktigare, veta vad man känner, så är det ju lite beroende på vem du pratar med, och vägen dit kommer säkerligen medföra ett par missar där du försöker prata med någon som kanske inte förstår eller är villig att bemöta dig på det sätt du behöver, men det kan vara genom denna stig du hittar nåt att vända steken med, så att säga.

"One day we’ll look back at this
And laugh and laugh and we’ll die laughing
One day we’ll look back at this and laugh"

lillaisa
5/8/11, 6:31 PM
#23

Finns det någon speciell anledning till att du mår så dåligt? Kan du prata med någon, föräldrar, lärare, skolsyster, vem som helst?

Jag ägnade flera år åt att låta de runt omkring mig tro att jag mådde bra när jag egentligen mådde fruktansvärt dåligt, och detta resulterade i att jag gick in i väggen. Det var ungefär ett och ett halvt år sedan jag gjorde det och mitt liv består nu av konstant trötthet, koncentrationssvårigheter, dåligt minne, sömnproblem och stresskänslighet. Tro mig, det är inte värt det!

/IsaGlad

brunette
5/8/11, 8:08 PM
#24

svinon jag har redan snackat med mina kompisar. Och det ångrar jag.. ok? :)

brunette
5/8/11, 8:12 PM
#25

snälla säg INTE prata med "lärare, kurator elr något"! mår dåligt av dom dära orden till och med…

lillaisa
5/8/11, 9:54 PM
#26

#25 Varför mår du dåligt av de orden?

/IsaGlad

Svion
5/8/11, 10:15 PM
#27

Du gör självklart som du vill, men att låtsas som att det regnar när polarna frågar dig hur du mår och lever med din situation kan ge dig problem för livet, och det är just den där envisheten att ta sig igenom det ensam och inte låta det cirkulera i omloppet med någon annan som lägger grund till att det destruktiva i det hela byggs på än mer.

Finns det någon hobby eller intresse som du tror kan få dig att slappna av från tankarna? Det behöver inte vara något fruktansvärt seriöst, att virka grytlappar är grymt!

Skämt åsido, jag hoppas du hittar ett sätt att låta tankarna släppa om du nu inte vill prata om det med någon. Jag tror på dig!

"One day we’ll look back at this
And laugh and laugh and we’ll die laughing
One day we’ll look back at this and laugh"

Annons:
brunette
5/8/11, 10:59 PM
#28

#26 för dom e idioter.. okej? säg aldrig de orden igen….

brunette
5/8/11, 11:01 PM
#29

#27 "kan ge dig problem för livet," Om jag ens kmr leva mer liksom…  Vem vet-..

lillaisa
5/9/11, 12:00 PM
#30

#28 Så alla som är lärare, kurator eller liknande är idioter? Vill du ens ha hjälp? Jag vet att det är svårt, har själv varit djupt nere men det gäller också att inte göra sig själv till ett offer (och jag hatade de orden, men det är faktiskt så).

/IsaGlad

brunette
5/9/11, 8:29 PM
#31

A dom e. Jag venne. Jag venne ens vrf jag skapade en en tråd här för det första. Jag bryr inte om mig ens så vrf skaffa ett inlägg (tråd or whatever) här?

lillaisa
5/9/11, 8:34 PM
#32

Jag tror att du bryr dig. Innerst inne. Och jag tror att du vill få hjälp men att du har gett upp. Jag tror att du inte vill dö, du vill bara inte leva om det ska fortsätta vara såhär men det behöver inte vara så. Det finns hjälp att få. Men det går inte att hjälpa någon som inte vill bli hjälpt, så kanske måste du hitta lite kämpaglöd inuti dig själv innan du kan ta dig upp?

/IsaGlad

brunette
5/13/11, 7:38 AM
#33

LOL

brunette
5/15/11, 12:54 AM
#34

Detta är om mig asså HAHAHA vrf skriver ni så xD

Annons:
brunette
5/15/11, 1:23 AM
#35

Om jag inte låter seriöst så har ni rätt. Men jag e seriös om självmord. Jag kan inte skriva om mig. För jag bryr inte om mig. I don't care about me and my life thats it. okej? Ni kanske fattar nu elr not xD För mig är allt en lek om självmordKyss

lukasfelix
5/15/11, 8:21 PM
#36

Va?

brunette
5/15/11, 8:55 PM
#37

Fuck u du fattar noll XD

Svion
5/15/11, 9:21 PM
#38

Bra att du vill kunna prata om självmord och liknande i fall av att kunna förstå själva kognitionen bakom det, men ha gärna en bättre attityd till dom som faktiskt engagerar i dig och din tråd. All den kryptiska förmedling du ger gör att vi inte per automatik kan förstå vart du vill komma med diskussionen, men jag hoppas du förstår att du inte kan förvänta dig att någon lär prata om hur man kan ta självmord, som tråden inleddes med.

Smileys efter text eller inte, detta är ett multigenerationellt forum och därför är det en fördel om du kan förklara vart du vill komma utan att dumförklara andra, då kommunikationen är flerfilig - vi måste lyssna för att förstå, du måste förklara för att vi ska förstå. Speciellt viktigt är detta i ett forum där känslor kan vara väldigt styrande och faktiskt ge konsekvenser för hur vi blir bemötta om vi ska kunna känna en trygghet i att prata om problem i det här forumet.

"One day we’ll look back at this
And laugh and laugh and we’ll die laughing
One day we’ll look back at this and laugh"

lukasfelix
5/15/11, 9:51 PM
#39

Hepp, nä jag fattar noll

HannaM
5/16/11, 9:54 AM
#40

Förmodligen fatta vi noll. För vi kan inte läsa tankar. Det finns en funktion som innebär att man postar inlägg anonymt. Prova den om du har svårt att skriva under ditt vanliga namn?

Vi finns här, vi hjälper gärna, kommer med ideer, stöttning, råd och lyssnar men om du inte vill prata eller vill ha den hjälpen är det inte direkt något att göra. Vilket känns tråkigt eftersom åtminstone inte jag tycker att det är kul att veta att folk faktiskt har självmord som ett alternativ.

Sen vill jag gärna att du tänker lite på vad du skriver och håller tonen trevlig. Att säga fuck u tillhör inte sånt som är trevligt.

/Hanna, Sajtvärd på ångestsjukdomar

brunette
5/16/11, 4:34 PM
#41

Jag orkar inte lyssna på er. Det enda ni skriver e sök hjälp blabla……självmord e kul ju! So FUNNY!

Annons:
lillaisa
5/16/11, 4:50 PM
#42

#41 Ursäkta?

/IsaGlad

brunette
5/16/11, 5:35 PM
#43

Ni fattar noll. stick och brinn..

brunette
5/16/11, 6:15 PM
#44

Självmord e det bästa som finns Skrattande

HannaM
5/16/11, 9:05 PM
#45

#43 Nej, jag sa precis att det inte är ok med sånt.

Vad vill du att vi ska skriva om vi inte ska skriva sök hjälp?

brunette
5/17/11, 7:00 AM
#46

#45 heja på mig när jag tar självmord HAHAHA ni bara "JUMP JUMP" XD om jag såg någon skriva om självmord på nätet jag skulle heja på honom. om ni inte tror kolla på flashback  xD

HannaM
5/17/11, 9:38 AM
#47

#46 Du får tycka vad du vill om självmord men jag vill inte att du skriver om det här på det här sättet. Det finns många människor härinne som inte ser självmord som en lek, som kanske till och med har försökt eller rentav förlorat någon vän eller anhörig som begått självmord och det är väldigt lätt att ta illa vid sig och må dåligt när du skriver som du gör.

När det gäller ett så känsligt ämne bör man försöka tänka efter noga innan man pratar Därmed inte sagt att det är ett ämne man inte får ta upp men som sagt, väg orden noga.

brunette
5/18/11, 6:18 AM
#48

Självmord e ett lek Oskyldig

Annons:
Maria
5/18/11, 11:57 AM
#49

#48 brunette, du har "trollat omkring" i fler trådar och andra sajter än denna och det du skriver är respektlöst. Trots att du får seriösa svar så leker du vidare i ett såpass allvarligt ämne.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

brunette
5/18/11, 2:11 PM
#50

HAHA har aldrig gjort det men om ni inte tror på mig att jag e allvarlig kan jag hoppa ner från bergen i min skola. Ni kmr att få höra det kanske i nyheter? :))

lillaisa
5/18/11, 2:20 PM
#51

#50 Tidningarna får inte skriva om självmord för att inte trigga igång andra så det lär vi inte få höra.

/IsaGlad

brunette
5/18/11, 2:32 PM
#52

Meeh jag kmr då iaf inte logga in t.e.x här elr fb när jag e död

brunette
5/18/11, 4:31 PM
#53

i aftonbladet står det oftast självmord

[Narcissa]
5/18/11, 5:14 PM
#54

hur kan du skriva att självmord är det bästa som finns? helt sjukt.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: