Annons:
Etiketterposttraumatiskt-stressyndromptsd
Läst 5421 ggr
Skomaj26
2011-04-01 13:05

Komplex PTSD och Tinnitus

Nybliven medlem här på iFokus och sökte direkt efter PTSD, då jag känner mig så ensam i mitt tillstånd.

Jag blev för 9 år sen diagnostiserad med PTSD, men för ca 3 år sen och ny terapeut och läkare har jag fått diagnosen KOMPLEX PTSD:(

Jag har gått 2 år hos en KBT-Terapeut och lärt mig hantera panikattackerna, det hjälpte med lite men nu har attackarna vandrat tillbaka:(

Sen har jag provat EMDR och det har hjälpt mig med vissa minnen och upplevelser men inte hela vägen fram:(

Just nu håller jag på med DBT och min självkänsla, men det är så svårt och efter snart 10 år börjar musten ta slut:(:(

Visst har jag bra dagar då jag kan glädjas åt att fåglarna sjunger och att jag har en hel kropp och jag brukar gå promenader men de bra dagarna är för få och korta, min kropp hinner inte återhämta sig! :(

Min läkare och terapeut säger att jag har stor potential att bli bättre och att jag är stark men att det kommer ta några år innan jag kommer se förändringen själv:(:( Fan önskar jag hade brutit ett ben eller annat, mkt lättare att reparera än min hjärna som tydligen har blivit skadad av trauma från barndomen!!

Är det några andra som "äter" Cymbalta 60 mg mot ångest? Har ätit det ett tag nu och känner väl lite ångestlättnad men känner mig svullen och det kliar på hela kroppen och är konstant trött, känner någon igen sig?

Har under nästan 8 månader fått högre tinnitus och yrsel, förr släppte tinnitusen efter tag och det brusade lite bara, men nu är den konstant hög och jag vaknar varje morgon med skri i öronen:( Några tips på hur man kan påverka?

Jag har tidigare ätit: Zoloft, Efexor och Aurorix och alla har funkat dåligt på mig och min ångest, haft för många bieffekter så vart tvungen att sluta.

Äter inga lugnande längre heller då inget ger effekt. Jag har provat: Lergigan, atarax, sobril, oxascand, theralen och ingen av de kan jag ta längre då ingen effekt:( Någon som har tips på bra lugnande som inte är av ovanstående? Gärna läkemedel som inte är beroendeframkallande!

Någon/några i sthlm´s området som skulle vilja träffas? som i en grupp? Känner mig så ensam med mitt tillstånd, fast jag har en underbar partner och familj.

Önskar alla som läst detta och alla andra en mysig helg!!

/Ciao

/Ciao

Annons:
HannaM
2011-04-01 22:13
#1

Tyvärr är både tinnitus och kliande utslag vanliga biverkningar av cymbaltan, kanske något att ta upp med läkare?

Låter som du provat dom flesta lugnande som inte är beroendeframkallande som jag kan sådär på rak arm. Det går inte att kombinera några av dom för bättre effekt? Det är ju också en fråga för läkare.

Om emdr fungerat någorlunda kan det vara något man provar igen? Jag vet inet alls hur upplägget är med sådan terapi, om det är något man gör en period och sen inte mer eller om man kan upprepa det.

[Odde]
2013-06-30 22:31
#2

jag äter cymbalta och gabbapentin, samt theralen för att få sova. och lider av svår tinnitus..bor dock i norrbotten :/

Upp till toppen
Annons: