Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 11676 ggr
thommyj
2/4/08, 9:27 PM

Panikångert = Högtblodtryck?

Hej alla!

Sprang in i väggen i sommras,och fick efter det värsta panikångersten.

Har nu fått ett högt blodtryck som inte vill ge med sig,kan ta lång tid sa läkaren.

Alla tester sen,,,dom utersluter den ena sjukdomen efter den andra.

Nån som fått höt blodtryck av sin sjukdom?

Jag är väldigt nervös över trycket.

Annons:
blondifire
2/4/08, 10:18 PM
#1

jag har panikångest o gick igenom massa tester innan jag fick min diagnos,se det som nåt positivt ist.ditt blodtryck o om det har med panikångesten o göra kan jag inte svara på men man blir ju mottaglig för en massa när man går in i väggen.jag vet att det är jättesvårt men försök o inte oroa dig över det får då spär man på panikångesten,blir en ond cirkel.oro=högt blodtryck

kommer lösa sig ska du se.

*kram*

S*Winsnes Wilda

thommyj
2/4/08, 11:49 PM
#2

Hej igen

Tack för ett forum där någon ger svar.

Just nu ligger min medicinering på:

100mg seratralin

50mg artarax

20mg sobril 3ggr dagligen

samt 30mg seloken för blodtryck samt lugnande

20mg enapranil för blodtrycket.

7,5mg av någon sömntablett till natten.

Trots mediciner efter ca 6mån så kommer anfallerna 1-2ggr

dagligrn….skit jobbigt.

Har som någon skrev gått igenom ett antal hjärtinfarkter

samt dom flesta cancer-former som kan uppbringas.

Dagliga doser av proppar i kroppens olika delar.

Skön att veta att det finns flera som sitter i samma skit-situation

som en annan.

Hade världens otur åxå i sommras,blev fästing biten och fick borelia.Halvsides ansiktsförlamning.

Genast så fick jag ju tankarna om hjärntumör.

Nog om hur dålig jag är,,,det finns antagligen människor som mår mycket,mycket sämre än jag.

Till dessa önskar jag det bästa.

Men det vi lider av önskar man ju inte sin värsta ovän.

Tack för ordet…..

blondifire
2/5/08, 1:33 AM
#3

stackare.. det var inte lite mediciner du har.har oxå sertralin(200mg) och stesolid(5mg) för akutsituationer.har du fått nån samtalshjälp? kognitiv beteendeterapi funkar,svårt o få in en fot nånstans men dom har kuratorer på vårdcentralen som kan remittera dig.vad säger läkarna om medicinerna? kan det inte vara så att så många olika(asså inte dom för hjärtat då) påverkar ditt blodtryck+

S*Winsnes Wilda

svava
2/5/08, 8:17 AM
#4

Det låter som om du ändå är en ganska stark person.

Jag hoppas att du mår så bra som du någonsin kan, trots all skit du dragit på dig.
kram svava

thommyj
2/6/08, 12:25 AM
#5

Tack för så snabba kommentarer,en tjatt som alla tycks ta på allvar.Skönt för ibland känns det bara skönt att klaga av sig lite.

Jag tycker att det känns bättre att tycka lite synd om sig själv ibland,det gör att man blir lite starkare trots allt.

Jag är egen-företagare inom rör-branschen,och dagligen får man stå ut med kunder som tycker att man gjort fel eller att dom vill ha saker på annat vis.Inget fel med det,betalar man dyra pengar för hantverkeri så kan man ju få bestämma lite om sitt t.ex badrum,tyvärr har ju vi åxå lagar att följa och ibland blir det bara lite för mycket med att förklara och att hålla en god profil.

Känns skönt att bara kunna skriva av sig lite,och som sagt tycka lite synd om sig själv(det är vi alla värda).

Jag brukar kurra ihop mej med en skön filt i soffhörnet,

tänka på mej själv och alla problem-och vipps så glider man in på andra tankar och det hela börjar ge med sig.

Jag önskar alla det bästa…….

blondifire
2/6/08, 12:47 AM
#6

Håller med dig! man måste få tycka synd om sig själv ibland och oxå ventilera.här finns ju folk som vet hur man känner sig o fattar vad man snackar om elr åtminstone "klappar om en"..Glad

ingen som dömer heller.är ju så att sjukdomar som inte syns möter lite elr ingen förståelse i samhället,ibland önskar jag att typ benet var brutet ist. syns ju..

kram på dig!

S*Winsnes Wilda

Annons:
Fantastik
5/21/08, 4:50 PM
#7

jag har haft panikångest i hela livet, och jag har fått både högt blodtryck och förmaksflimmer av min ångest (när jag drabbas så slår mitt hjärta utan bara den, och detta har, efter 40 år, lett till mer eller mindra permanenta problem med förmaken).

Jag äter Tenormin mot det, men åker ändå in ett par gånger om året för att elkonvertera mig (samma sak som nör dom kör med hjärtmaskinerna i sjukhusserier på TV:)

Kolla med din läkare om han/hon kan skriva ut betablockerare eller något annat blodtryckssänkande. Att ha panik sliter på hjärtat.

Fantastik
5/21/08, 6:06 PM
#8

Whoops - såg at du äter seloken. Det har jag också provat, men på meig hjälpte dom inte alls. Samma sak med Sotalol. (samma typ av tablett).

Be att få prova ngn annan betablockerare. De fungerar lite olika faktiskt. På mitt recept står det med stora bokstäver att min medicin (tenormin) inte får bytas ut mot någon annan motsvarande!

Upp till toppen
Annons: