Annons:
Etiketthumor
Läst 1855 ggr
svava
2008-03-04 22:21

fall

Jag måste berätta om en gång när jag var på en Kina restaurang som heter Kinesiska muren i GbG för mååååånga år sedan ca 30, så den som bara varit på ny muren vet kanske inte hur det såg ut.
man satt i en smal gång 4 bords platser till höger och två plats till vänster längst upp i restaurangen till höger upp för en lite ramp fanns toaletterna.
Jag var tvungen att gå dit, så när jag kom ut ur toan, så fastnade klacken i mattan som låg på rampen, vilket medförde att jag föll hejdlöst snubblande framåt. Saken var att där stod ett bord dukat för 4 och dom hade just börjat äta. Jag hamnade mitt på bordet med hela mig, sötsur sås ,curry sås, vin, ris, mm for åt alla håll och kanter och jag såg ut som ja, det går inte att beskriva hur det hängde mat på mig, för att inte tala om gästerna som var runt bordet.
Då reste sig det ena killen upp och sa " Inte visste jag att dom serverade lamkött här" som tur var bröt det isen och alla skrattade, dom fick byta bord och äta, jag fick iof en kemtvättsräkning, men va fasen det var ett minne för livet.

kram svava

Annons:
Rocktjejen
2008-03-04 22:26
#1

hahaha..skrattar så jag kissar på mig..Jag kan riktigt se hur det såg ut..=)..Låter lite som mig när jag gör toksaker som jag kallar det för..tack svava för ett gott skratt så här på kvällen!Skrattande

paronskrutten
2008-03-04 23:17
#2

Haha,  men vad härligt att det var trevliga människor iaf  :)

Helena

lightseeker
2008-03-05 11:28
#3

Ha, ha, svava, skönt när man kan skratta åt sig själv, i alla fall i efterhand. Här kommer mitt bidrag då:

Jag var drygt 18 och brukade träffa mina vänner i en vacker park i götet, sommartid. Så hade hänt flera veckor i sträck.

Så på lunchrasten kommer jag galopperandes över ängen, för att helt plötsligt finna en STOR hög med jord, mitt på ängen.
Den hoppade jag glatt över, för att sekunderna efteråt finna mig liggandes i en grop, en MYCKET stor grop.

Runtomkring satt det andra solande ungdomar och skrattade helt hysteriskt.
Efteråt, så delgav dom mig denna för dom fantastiska syn, av mig komma galopperandes för att nästa sekund ligga i gropen.
Men i allsindar, sa dom, kunde du inte ha funderat på vars all jorden kom ifrån?

Neej! sa jag.

Det kunde ju ha varit någon trädgårdsarbetare, som hade skyfflat dit jorden med en grävskopa bara.

I alla fall, så blev dagen rikare, för en massa andra människor. Och jag skadade mig inte.

Men LAMMKÖTT, det var en träffande benämning, ha ha ha.

Upp till toppen
Annons: