Annons:
Etiketthumor
Läst 4947 ggr
vildangel
2009-05-28 17:46

"mamma är sjuk i huvudet" - IPREN

När min son var ca 3 år tog jag en ipren innan vi gick till dagis, han frågade vad det var och jag sa att det var medicin mot min huvudvärk.

När vi kom till dagis frågade fröken monika glatt

"Hur är det med Er idag då "

svaret blev " Med mig är det bra , men mamma hon är SJUK I HUVUDET "

goa unge !

Sen är jag en sån lite knas mamma - älskar bus spratt och lek.

är sjukskriven för att jag mår dåligt psykiskt, vilket för min son är fullt normalt han vet vad det innebär osv . Hur jag är sjuk mm.

men när jag skojjade till det där hemma och han hade kompisar här , så sa jag

"ja vi är inte riktigt som andra familjer "

Syftade då på att vi spelar varann små spratt , har raklödderskrig, gör gröna pannkakor osv

Men sonen tog det bokstavligt och sa

"Nej mamma är psykiskt sjuk "

LER

liite fel kan det blir.

mer humor gällande detta ämne med psykisk sjukdom, min son hade ju rätt där vi 3 års ålder … fick min dagnos strax därefter …..

När folk säger " du är sjuk i huvudet" antingen i skratt eller i ilska så brukar jag numera säga

"japp det är jag OCH jag har papper på det !"

MÅSTE ha ironi och humor - annars överlever jag inte.

Samma sak med min goa systerdotter på 5 år, hon säger " jag har en randig moster" , låter så gulligt om något så hemskt. men det ger värme och inte tvärtom, för randig eller ej så är jag ändå favvo mostern =)

lite "sjuk" himor från mig där….

För övrigt är MAGNUS BETNER min stooora favorit !!!!! love love love that guy !!!!

Annons:
NataliTM
2009-05-29 00:02
#1

Underbart att läsa! Du har en härlig inställning och jag blir mycket glad över att du delar med dig av den.

Jag är själv en människa som också gärna skojar till det och nästan skryter om att jag minsann har papper på det, så det känns extra bra att man inte är ensam om att vara "sjuk i huvudet";)

/Natali

Sajtvärd Arabiska Fullblod

evrekaw
2009-05-29 22:39
#2

#0 Ha, ha… Precis så brukar jag också säga… När någon säger att, "Du är ju sjuk i huvet" brukar jag säga precis som du att… Jaa, jag har papper på det…

Men jag brukar också tillägga att sjuk i huvet inte är detsamma som dum i huvet - för det har jag också papper på. Jag har en universitetsexamen också, något inte ens mina föräldrar trodde att jag skulle klara…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[aspie]
2009-05-31 17:06
#3

Ha ha ha, ja ungar är ju för goa Skrattande

Håller på att rensa all röra bland mina papper och hittade något som min dotter skrev när hon var liten. Har inget datum på pappret men hon kan inte ha varit så gammal. Så här står det:

vi holler i hop för alltid mamma och jag alltså vår slekt. pappa lever men är inte här. morfar är kvar men han har cancer nu. men mamma är här varenda minut

evrekaw
2009-05-31 17:11
#4

Minns att det var runt jul…

Jag brukade ofta säga till min dotter, som hade en treårsperiod som hette duga, ett fasligt humör… Hon blev arg och skrek rätt ofta när hennes vilja inte gick igenom… Jag frågade då lite ironiskt ofta varför hon skrek? Hade hon ont i magen?

Så sitter vi då där vid köksbordet och äter frukost. På radion hör jag Jussi Björling som sjunger "O Helga natt" jag tycker den är så vacker, så jag höjer ljudet på radion… Då pekar min dotter på radion och säger med emfas:

- Mamma…. Han har ont i magen!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[aspie]
2009-05-31 17:52
#5

Ha ha ha, ja det skulle jag nog oxå sagt eftersom jag inte är så förtjust i sån sång.

När min dotter var var ca 4 år och var helt hyper (AS+ADHD) så frågade jag henne om hon hade myror i byxorna. Genast drog hon ner byxorna och kolladeSkrattande

evrekaw
2009-05-31 22:22
#6

Hi, hi… eller när jag sa åt min dotter att man inte fick peka på folk och kommentera deras utseende… Folk kunde ju bli ledsna. Hon fick berätta för mig när vi kommit hem istället..

Så sitter vi på bussen och en herre med Mycket STOR näsa kliver in och sätter sig… jag ser hur hennes ena fot börjar vippa och jag förväntar mig det värsta. Tillsist utbrister hon högt och pekar på farbrorn…

- Nu mamma vet jag vad vi ska prata om när vi kommit hem!!!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
[aspie]
2009-06-01 10:25
#7

Åhhh, så himla pinsamt, ha ha ha..Skrattande

vildangel
2009-06-01 19:32
#8

SKRATTAR å vad underbara ni är !!!

"nu vet jag vad vi ska prata om…" LER

"Ont i magen …" Skrattar

Min  CHARMIGA SON satt och pekade med PEKFINGRET upp i taket på bussen och sa "ficku"

Alla tanterna tyckte han var sååå söt …

HRM… ja HANS KUSIN hade ju lärt han HUR det skulle va men det fattade inte han !!!

Mamma skämdes dock lite där… men TUR tanterna inte visste VAD det betydde =)

Men ja " sjuk i huvudet" och ha PAPPER på det - är en ÖVERLEVARE !!!

Min son är nu snart tio år - REDAN kommit in i förpuberteten … han sa till mig och min kille för nån vecka sedan

" hörrni nu går jag UT så nu kan ni passa på och LIGGA BARN"

Skrattar

Ja han säger "LIGGA BARN"

ett bättre ord än vad andra säger i alla fall !!!

SKRATTAR

men för tre år sedan var vi nere i skåne på ett cafe…. han började redan då fråga om blommor och bin,

Han talade om för min mor o far son var med ;

- Mamma och pappa de har bara "k"ordet EN GÅNG och pekade med pekfingret i luften bestämt !

Nej sa jag det har vi flera gånger…

han bara glodde frågande på mig och sa ,

Hans far hade då en ny tjej och han talade HÖGT och tydligt om att "Pappa och marie " de har  minsann inte "K" ordet.

- Jo sa jag , pedagogiska mamma, men man säger inte " K" man säger "älska" och det gör vuxna när man älskar varann.

Näää det fattade han inte - För de hade ju inga barn…

- nej sa den pedagogiska mamman, men man kan göra det ändå utan att det blir barn.

- Varför då? frågade han

- jo för man älskar varann

- Å fy vad äckligt sa han då

Så satt han TYST en lång stund och tänkte ….

och kläcker

"MORMOR du har FEM barn du !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

GISSA om min pryda mamma höll på att DÖ - och min pappa bara satt och tokskrattade

Där vart "mamma pryd" BUSTED *hahaha*

[aspie]
2009-06-01 20:41
#9

HA HA HA HA HA, ja den va go! "Mormor, du har ju fem barn ju" Skrattande

Kom att tänka på en sak som de påstår hände på Maxi för några år sen. Vet inte om det är sant eller en skröna.

En mamma och hennes lille son står i kön till kassan. Mamman har träffat en bekant och pratar med denne. Sonen börjar rycka mamma i kjolen och säger: Mamma, mamma.

-Vänta lite gubben, jag ska bara prata klart

Efter en stund så rycker sonen mamma i kjolen igen och säger : Mamma, mamma!

JA, jag ska snart prata med dig! säger mamman

Efter ytterligare en syund så gör sonen samma sak igen: MAMMA; MAMMA!!

-JAAAAAA säger mammam irriterat. - VAD ÄR DET?

Sonen frågar då lite så där sockersött som bara barn kan: - Maaaama, varför hade du pappas snopp i din mun i morse?

Kan riktigt se hur blossande röd mamman måste ha blivit i ansiktet. Jag undrar vad hon svarade, he he he

evrekaw
2009-06-01 23:00
#10

 Vilka underbara histoirier… Det som kommer ur barnamun är för underbart… När man fått distans till det…

När vi nyligt flyttat till vårt hus höll min man på och renoverade i massor. Jag satt ute i hammocken höggravid med min yngste son och min äldste, då 3årige, son bredvid mig.

Så kommer grannen förbi och frågar min son.

-Vart har du pappa då?

-Inne!

-Vad gör han då?

-Han bara porrar och porrar!

Grannen tjöt av skratt, jasså du, det är sånt pappa håller på med och pekade mot min stora mage…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[aspie]
2009-06-02 11:51
#11

#10 HA HA HA, jasså din man porrar. Det är inte alltid så lätt med uttalen när man är litenSkrattande

Vilket fick mig att tänka på att man inte ska säga att man ska hem och pula lite till en Norsk människa, för i norge betyder "pula" något helt annatSkäms

Och en Dansk vågar inte säga röntgenrum i Sverige för i Danmark heter det "knollerum"Tungan ute

evrekaw
2009-06-02 18:22
#12

#11 Hi hi… Man ska heller inte direktöversätta svenska begrepp till engelska… Exempelvis "pricken över i:et" till "the prick over the eye" Blir ju tyvärr "Pitten över ögat" Eller "negerboll" till "negro ball" för då säger man "negerballe" Skäms

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[aspie]
2009-06-02 19:12
#13

#12 Ha ha ha ha, det påminner mig om när en Amerikan kom hem och skulle montera upp en ny vattensäng till mig. På en tavla jag hade i hallen stod det "Tappa inte sugen, värlen är full av tappade sugar"

Han ville jag skulle översätta det till Engelska. Eeek! Det gick ju inte alls. Försök får de se. Eller du kanske kan det? Obestämd

Annons:
evrekaw
2009-06-02 19:19
#14

#13 Jo, engelska är mitt levebröd… Dom säger inte "sugen" de säger anden, "don't drop the spirit" Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[aspie]
2009-06-02 19:32
#15

Ok, hur översätter man då? Don´t drop the spirit, the world is/are full of lost spirits???Förvånad Det går inte att översätta så det blir lika kul.

En kille och jag hade dille på att översätta rakt av, Svenska ordspråk till Engelska. Som t.ex "One fly doesn´t make a summer" (En fluga gör ingen sommar) Eller " Have you seen on husbund?" ( Har du sett på maken). Så där höll vi på en hel sommar och jag skrattade tills jag fick ont i magen. Det kan bli hur tokigt som helst ju, he he

evrekaw
2009-06-02 19:43
#16

#15 Ordspråk eller Proverbs är inte samma ordagrannt mellan något språk. Det är bara innebörden som är densamma. Det skulle på engelska bli.

Don't drop the spirit, there are enough of droped ones al ready. Eller liknande - men man får inte till samma slutkläm. De skulle inte uttrycka sig så alls. De skulle säga; "Hang on/in there" istället.

"Den som sa det han var det" - som vi säger i Sverige blir på engelska: "Sais the one who paints the kettle black" Inte många ord lika där - men innebörden är exakt.Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[aspie]
2009-06-02 22:04
#17

Åhhh jösses så duktig du är på Engelska Förvånad Det där hade jag aldrig fått till

evrekaw
2009-06-02 22:09
#18

#17 Kan det lika bra som svenska… Nästan bättre ibland, för engelska har jag studerat så långt det gick… plus forskning…

Men istället för att skryta över detta brukar jag säga… Tur att man var bra på nåt….Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[aspie]
2009-06-03 06:50
#19

#18 Det är tur att det finns så lärda  människor som du, he he, då vet man vart man ska vända sig med frågor i engelska språket Skrattande

evrekaw
2009-06-03 16:57
#20

Hm… Det är mitt jobb… Don't mix work with pleasure heter det nog vad jag vill minnas…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
[aspie]
2009-06-03 17:01
#21

å andra sidan så kan det ju vara roligt att ha lite extra skoj på jobbet oxå. he he

evrekaw
2009-06-03 17:14
#22

Ja, de få dagar jag hinner så… Får oftast bli på lunchrasten då…

                                        

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[aspie]
2009-06-03 17:52
#23

HA HA, vilken kul smileygubbe. Finns den med i i Päronskruttens smiley-lista?

evrekaw
2009-06-03 17:54
#24

Nej… Det var något jag hittade när jag surfade efter smilisar, la in dem på favoriter… Det finns massor på nätet - googla efter smilisar/smajlisar… Det finns i mängder!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[aspie]
2009-06-03 17:57
#25

Åh, tack för tipset Skrattande

Hoppas bara att man inte får med några virus Obestämd

vildangel
2009-06-04 03:12
#26

Skrattar gott åt era inlägg….

EN SANN historia , stod i kön på bergvik

En liten kille kanske 3 år gammal hade varit med sin pappa på vad jag fattade badhuset

Sonen sa " pappa det var kul att bada idag "

MMm sa pappan som stod och skulle betala

" Men den där gammla gubben han bara gick och slängde med DASEN "

(dasen = kuken i VÄRMLAND )

gissa om pappan vart röd i ansiktet ! =)

Min FÖRSTA kille hade när han var liten och duschade med sin pappa, helt sonika tagit tag i hans snopp och sa

- HALLÅÅÅÅÅ ?

som om det var en mick - JA han är rätt känd sångare idag =)

Asgarvar

Han fick inte duscha med pappan mer ….

[aspie]
2009-06-04 08:51
#27

Ha ha ha, pappas snopp som mick Skrattande

Annons:
evrekaw
2009-06-04 20:17
#28

Jag hade gäster till påskmiddag. Hade sånt  där prydnadsgräs och små ulliga låtsaskycklingar på ena fönsterbrädan. Så hör jag min dotter som leker med kycklingarna säga…

- Pip, pip, pip, pip, nu pippar vi allihopa tillsammans…

Jag blev nog pionröd i ansiktet, men alla gapskrattade…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

vildangel
2009-06-05 16:54
#29

SKRATTAR ja BARN de är för goa !!!

Min sa till mig och min kille för ett tag sen

"nu går jag ut - så nu kan ni knulla "

Hrm…. ?

PINSAMT !!!

Sen frågar han mycket - han blir 11 år… Om vi haft sex osv. eftersom vi inte har barn ihop. han tror lite än att om man har sex så leder det till barn, men börjar fatta att det inte behöver vara så, kondom p-piller osv. Han frågar ju vad det är för piller jag tar varje dag. Så jag fick förklara. han är ju ändå så pass " stor " nu så han snart ändå får sexual undervisning i skolan menar jag.

när han var liten - pedagogisk mamma som man är- miljöskadad från jobbet =)

Så köpte jag " Boken om flickans lilla" , handlade om det kvinnliga könet och allt det kallas för- för det har ju så himmla många OLIKA namn.

En snopp är ju en snopp- eller ja "kuk" vilket jag tycker är lite grovt.

men men det är ju så. KUK ,penis, fitta , vagina….. ( ja gillar inte de orden… de ena är för grova de andra för …. ja "högdragna" en 3åring som säger vagina/penis…Hmm? )

Men ANDRA NAMN… VAD SÄGER NI????

I min familj säger vi smöla.

Men smöla kan vi även kalla "oss tjejer"

Mamma sa tex till mig när jag var liten " smöla mi" och gav mig en kram. Och likadant har jag sagt till mina syster döttrar. Så det är lite så " älskling" över det ordet med. Eller hmmm….nä, när jag nu tänker efter - det är nog mer "lilla gumman" … " smöla mi´"

Ja lilla gumman - och "gummor" har ju smölor . Skrattar

Men inte säger jag " lilla snoppen min" till sonen *skrattar*

evrekaw
2009-06-05 16:58
#30

Skrattande Min yngste son tittade på sin 13 år äldre syster när hon klev ur dushen. Han var runt 3 år då…

Då sätter han pekfingret mitt på hennes "hårbuske" och säger:

- Mä! Den ä borta!!!Förvånad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

NataliTM
2009-06-05 17:18
#31

#29 En tidigare arbetskamrat till mig hade fått skäll av dagispersonalen då hennes dotter inte visste vad "snippa" var för något.

För de sade visst snippa om det kvinnliga könet på dagis, men hemma sade den familjen något annat (minns inte vad det var de sade längre), så lillflickan hade ju blivit vansinnigt förvirrad. Stackars flicka Skrattande

/Natali

Sajtvärd Arabiska Fullblod

[aspie]
2009-06-05 17:24
#32

På tal om förvirrad! När jag var liten och låg sjuk i hög feber så frågade jag mamma…

- Mamma, när får brorsan bröst?

- Men lilla gumman, pojkar får inga bröst.

- Men, men, pappa har ju det!

Mmmm, just det, pappa var stor och tjock och hade "bröst" he he he

evrekaw
2009-06-05 17:32
#33

  

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

vildangel
2009-06-07 02:36
#34

När jag jobbade som dagis fröken på ett dagis hade vi några pojkar som sa olika till fröken - det var fjöken, pöken osv.

En av killarna hade förlorat sin " prick" som satt vid hans klädplats och även vid hans handduk.

Sånna de ofta har med olika målade saker på.

Han var ju jätte ledsen för detta !

Så hittade han en omålad sådan rund "prick" och kom springande till oss tre fröknar som då satt och fikade

- PÖKEN PÖKEN, får jag måla min PICK !!!

Skrattar

- Ja sa Anna karin och klappade ihop händerna , vilken färg vill du ha den i.

Skrattande

Annons:
[aspie]
2009-06-07 09:34
#35

#34 hi hi hi, det är inte så lätt med språket minsann Skrattande

evrekaw
2009-06-07 13:16
#36

   Barn är underbara!!!!             

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Upp till toppen
Annons: