Annons:
Etikettot
Läst 2451 ggr
JeppJepp
10/23/09, 2:41 PM

Arbetsintervju och utbildning

Lyckats få det jag velat ha mest på bara ett par timmar.
Var på studiebesök på kompetensgruppen - Svetsutbildning
Svetsning har alltid varit något som intresserat mig, och jag fick börja, efter jul, bara sådär!

När jag kom hem ringde jag på ett jobb, extra anställd på Guldfynd över jul.
Med guldsmedsutbildning är det underbart.
Ska dit på intervju i veckan.

Var i extas när jag kom hem, fattade det inte riktigt att det var sant. allting på en gång.

Sen blev jag trött, helt slut. Gick och lade mig på soffan, bestämde mig för att det var ok att somna en stund. Vaknar och mår skit, allt är som vanligt, ångesten är där som alltid.
Jag som var så glad!
Hur ska jag klara jobb och utbildning om jag inte ens kan hålla mig vaken i 3 timmar?!

Börjar bli rädd för att jag inte kan, sist jag försökte trillade jag på ansiktet och det har tagit alldeles för lång tid att ta sig upp såpass som det är nu för att det ska skita sig igen.

Nej usch vad det blev mycket.
Vill bara ha lite tips och råd om hur jag ska hantera det så att det inte blir för mycket.

Ha en toppen dag alla!
//JeppJepp

Annons:
[Ambrosia]
10/24/09, 1:27 AM
#1

Hej! Grattis till jobben. Låter superkul.

Det verkar så att man få leva med ångesten, att den inte försvinner. (kanske finns något sätt för den att försvinna någon gång, men jag vet inte hur). Äter du någon medicin met ångesten? Prova att äta medicin regelbundet, när du jobbar, så kanske det blir lite lättare.

Jobbigt att du har ångest helatiden.

Med Vänlig Hälsning / Ambrosia

svava
10/25/09, 8:55 PM
#2

Wow vilka jätte roliga jobb.. och så bara på  ett banan skal..

Det är väl klart att du kommer att vara trött, det säger sig själft..
Det tror jag vem som helst blir…

Att du fick ångest och oro efter du sovit är inte det minsta konstigt..
du fick tid på dig att tänka och landa i en jätte grej..

Jag har oxå ångest 7/24, fast mer och mindre. som just nu är jag så trött att jag lyckats radera allt jag skrivit 2 ggr.. så jag orkar inte tänka..

men jag hade viljat orka jobba lite… tyvärr är det inte för mig… men jag vill att du ska veta att jag och alla som läser detta kommer att tänka på dig och önska dig all lycka och tur i dina jobb..

kramisar svava

Aviendha
10/27/09, 6:51 PM
#3

Grattis!

Jovisst, trött kommer du som sagt vara. Förhoppningsvis så kan dessa saker vara så roliga att de hjälper dig. Om inte annat har du förhoppningsvis lärt dig att lyssna mer på dig själv så at du kan säga stop tidigare så du bara behöver upp från knäna istället för ansiktsskrapning. Man vet ju inte förän man testat, och varför låta en sådan chans försvinna? Jag hade grämt mig massor om jag låtit det gå förbi. Hellre testa och misslyckas och konstatera att man testat och då kanske vet lite mer om det skulle vara något för en.

JeppJepp
11/10/09, 11:34 PM
#4

Ojsan. Missade detta inlägget helt!
Tack för svaren, Guldsmedsjobbet har jag inte fått något svar på tyvärr.
Men Arbetsförmedlingen kommer hjälpa mig såpass att jag får svetsutbildningen. Och med mina ''problem'' får jag en 40veckors utbildning istället för 16! =)

Upp till toppen
Annons: