Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

00. Allmänt om ångest 01. Paniksyndrom 02. Tvångssyndrom/OCD 03. Social Fobi 04. Generaliserat Ångestsyndrom/GAD 05. Posttraumatiskt Stressyndrom/PTSD 06. Specifik Fobi 07. Vad är ångest? 08. Akut Stöd 09. Anhöriga 10. Diagnoser 11. Min egen berättelse 12. Behandling och Mediciner 16. Ros & Ris 17. I media 18. Humor 20. Boktips 21. Dagens positiva 23. Film och Musik 25. TO (Totalt Onödigt) 26. OT 27. Övrigt 28. Om sajten och iFokus
00. Allmänt om ångest

domningar,krypningar i ansiktet vid ångest

2010-05-20 14:21 #0 av: Rocktjejen

Har nyss fått ett annat sätt att lägga märke till vid ångest,både generaliserad och panik,det domnar av i ansiktet runt munnen och är som krypnigar i huden,liknelse vid en tandläkar bedövning som hålelr på att släppa..Mycket obehagligt tycker jag..trodde först att det berodde på biverkan av medicin men läste sen att det var ett vanligt förekommande symtom vid ångest.När det börjar blir jag orolig och med oron kommer panikattacken..nu har jag hela kittet med symptom som komemr vid panik attacker och det är så hemskt.Trots xanor,fluanxol och atarax mot ångest så finns det där ändå,men det kan ju vara för att jag är uppmärk sammad på dt också..nej fyy..

Anmäl
2010-05-20 15:05 #1 av: HannaM

Usch, låter ju mindre kul.

http://hannasskafferi.blogaholic.se/ http://www.classicferret.se
Anmäl
2010-05-24 20:55 #2 av: millan62

Jag har oxå domningar och en massa"pirr" i ansiktet och har man inte ångest så får man det för det är sååå jäkla obehagligt!!

Är det av ångesten man får symptomer eller är det av symptomerna man får ångest??Lät lite snurrigt det där men ni förstår kanske hur jag menar.

Anmäl
2010-05-27 01:05 #3 av: Rocktjejen

Ja kan tro att det är utav bägge och,utav ångest får man krypningar och tvärtom..ja obehagligt minst sagt..för man blir så uppmärksammad när man får dessa krypningar och domningar i ansiktet tex o då är ju ångesten ett faktum.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.