Annons:
Etikettvad-är-ångest
Läst 3832 ggr
[Justie]
2010-06-25 19:49

Ångestsjukdom eller "bara" ångest?

Jag får ofta väldigt mycket ångest, så mycket att jag vill skada mig själv, men sen övervändigas jag av skuldkänslor, så ångesten blir värre och jag bara försvinner in i mig själv, jag upplever mig själv som extremt ful och jag lever mitt liv i en bubbla.

Detta händer 3-4 ggr i veckan.

Kan jag ha en ångestsjukdom?

Annons:
HannaM
2010-06-27 02:50
#1

Visst kan du det. Ångestsjukdomar innebär ju att du har ångest så varför inte?

evrekaw
2010-06-28 18:41
#2

#0 Skuld, skam, dålig självbild, ångest… Det är så svårt att ge ett bra svar… Vet för lite om din bakgrund…

Men… Allt det du beskriver kan man ha och känna för att man gått igenom något jättejobbigt. En kris, en dåligt uppväxt, man har varit mobbad - osv. Det vill säga att det finns bakomliggande skäl.

Men det kan också vara så att man har en ångestsjukdom…

Oavsett vilket tycker jag att du ska ta kontakt med psykiatrin. Du behöver hjälp och ska inte gå omkring och må så där dåligt, leva i en bubbla, som du säger…

Ring växeln till närmsta sjukhus, begär psykiatrin där du kommer att få prata med en sköterska. Du behöver inte veta vad du ska säga… De är jättebra på att fråga de rätta frågorna så att det som behöver sägas blir sagt…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Justie]
2010-06-29 00:06
#3

#1 ok

#2 ska fixa tid nu i veckan!

Tack så mycket!

Mrjag
2011-10-17 21:46
[Justie]
2011-10-20 18:31
#5

Jag åker och snackar lite då och då hos en sorts kurator på BUP eftersom min bror har autism så har jag tider där. Mer en så blev det inte och jag känner väldigt sällan ångest nu. Kanske 1-2 gånger i veckan max.

Upp till toppen
Annons: