Annons:
Etiketterfilmmusik
Läst 5093 ggr
Shortforcrazy
2010-10-21 20:01

Angel

Ibland kan jag få sådan ångest när jag lyssnar på starka låtar. Framför allt Judas Priest's Angel. Lyssnar jag på den på nätterna ensam i mörkter så gör det ont i hela min kropp och jag vet inte var jag ska ta vägen, hur jag ska göra för att ta mig vidare, hur det ska sluta göra så ont. Andra låtar är bland andra Metallicas Nothing Else Matters, Itchy Daze Moster, SlipKnots Snuff, Beyoncés Halo och en hel del låtar med Iced Eart. Just Angel kan ha en hel del med svartsjuka att göra, men ändå, ska det behöva kännas så starkt?

http://www.youtube.com/watch?v=F7mQp7oAjm4&feature=related

Annons:
Aviendha
2010-10-21 21:15
#1

Om det ska vet jag inte men vissa saker triggar samma känsla hos mig. Jag har några låtar som jag egentligen gillar mycket men som jag undviker att lyssna på för att det blir lite för jobbigt med alla starka känslor som svämmar över från ingenstans.

Shortforcrazy
2010-10-21 21:22
#2

Jo, så känner jag med. Men ibland vill jag lyssnapå dem i alla fall.

Aviendha
2010-10-21 21:27
#3

Ja, det förstår jag, man tycker ju om dem egentligen :)

Shortforcrazy
2010-10-21 21:31
#4

Precis.

[Ambrosia]
2010-10-23 02:01
#5

Lyssnar på Angel med Judas Priest nu. Den är ju bra. Har ej lyssnat på den förut. Tycker också om musik med lite andligt innehåll.

Bästa hälsningar /Ambrosia :)

Shortforcrazy
2010-10-23 14:15
#6

Jo, den är riktigt bra. Men senast jag lyssnade på den så var det som att något sa åt mig att jag skulle ta livet av mig. Det var väldigt jobbigt och jag blev riktigt rätt. Bara satt och skakade i sängen, grät och hackade tänder. Riktigt obehagligt.

Annons:
[Ambrosia]
2010-10-23 21:33
#7

#6: Nej du ska inte ta livet av dig!! Du är alldelles för underbar för det. Du är unik. Du är en fantastik själ.

Och enligt det kända mediumet Sylvia Brown så kommer man inte till andra sidan/himmelen om man tar livet av sig. Utan ens själ föds direkt in i livet igen, i ett nytt barn. Och då måste man uppleva allt jobbigt och fruktansvärt som man redan har upplevt i det här livet, en gång till, tills man dör en naturlig död. Dvs om du tex är 30 år i dag, så måste du leva 30 + typ 85 år innan du kan komma hem till andra sidan/himmelen igen. därför är det bäst att försöka leva detta livet klart. Även fast det är jobbigt. Men försök. Försök leva varje dag och ta pyttesmå steg framåt även fast det känns extremt jobbigt.     

Att höra och se saker har jag gjort. Men då hade jag en psykos. Förstår att du blev jätterädd av det du hörde. Men det du hörde var inte på riktigt. Du kanske mår jättedåligt nu coh har tex en akut depression och det kan göra att man hör och ser saker. Men de är inte verkliga, även fast de ser verkliga ut. Eller det du hör, att det känns verkligt. Men det är inte verkligt.

Har du någon kontakt med en kurator eller psykiatriker? Om inte så tycker jag att du ska kontakta vuxenpsykiatrin och berätta vad du hörde och hur rädd du belv etc. De kan hjälpa dig att må bättre. Och du är värdig att må bra. Du är bäst kom i håg det.

Varm KRAM från Ambrosia

Shortforcrazy
2010-10-23 21:53
#8

Tack så mycket, det var väldigt snälla saker som du just skrev.

Jag tänker inte ta livet av mig, det vill jag inte, inte nu när jag har en ny älskling på ingång, men det kändes som att låten sa till mig att jag borde göra det, även om jag inte hörde det som en röst. Jag kontaktade mamma och min kontaktperson på psykiatrin direkt och antagligen får jag en akuttid på måndag då jag inte kunde igår. Hon ska precis sluta så nu måste jag börja om på nytt från ruta ett med en ny person. Ska även få en ny läkare. Frusterande då det är den sjätte eller sjunde läkaren på mindre än två år.

Jag har haft en djup depression under sommaren och nu börjar jag komma tillbaka mer än normalt. Förutom just de två senaste dagarna så kan jag säga att jag verkligen mår bra. DEt var därför jag blev extra rädd. Det skulle inte komma nu, jag ska ju må bra. Om inte för alltid, så i alla fall för ett tag. Få känna mig mänsklig om en för några dagar. På något sätt ska jag klara av det är, det ska jag baskemej göra, även om jag så ska falla flera gånger om.

Tack för ditt stöd. Kramar från mig.

Förresten, på tal om inget, jag känner igen ditt namn. Finns eller har du funnits på sockerdricka.nu?

[Ambrosia]
2010-10-24 18:51
#9

#8. Vad bra att du inte vill ta livet av dig!!! Underbart ju!!! :) Nice med en ny älskling. :) Vad bra att du berättade för din mamma och din kontaktperson inom psykiatrin vad du kände och upplevde. Det var asbra gjort!

A med Gud vad jobbigt med nya läkare hela tiden. Det är ju helt sjukt att man måste byta hela tiden. Speciellt inom psykiatrin, där man redan är känslig.

Oj vad jobbigt med djup depression. :( Men Härligt att du mår bra nu. Underbart ju!! Ja det var ju lite kontisgt att de upplevde det här med självmord nu, när du mår bra. Men känslorna kommer ju ibland helt från det blå. Ibland kan man vara jätteglad och så plötsligt mår man jättedåligt helt plötsligt. Helskumt. Men så är det ju ibland ändå, även fast man inte hajar hur.

Bra inställning du har, att du ska klara av det här. Det kommer du att göra också, med den iställningen! Asbra tänkt. :)

Äter du nån medicin och så? Tycker du medicinen fungerar?

Ha en underbar helg. STOR KRAM Från Ambrosia

Nej jag har ej varit med på sockerdricka.nu. Häftigt namn på en sajt. Måste kolla in den sidan. *Blev nyfiken nu*. *Ler förunderligt*.

Shortforcrazy
2010-11-08 19:28
#10

#9. NU har min lilla älskling kommit hem :D
Ja, jag ville inte vara ensam om det, så jag berättade för dem. Det kändes nog skönt för dem också. Men det är jobbigt att det kommer så där pang bom från ingenstans. man blir rädd. Jag blir rädd.

Ja, jag tycker det. När läkare efter läkare slutar så börjar man ju tro att det är på grund av en själv. I alla fall var det vad jag kände.

Jo, jag hoppas att min inställning hjälper mig en bra bit på vägen. Det tillsammans med lilla vuffsen :)

Jo, jag går allt som allt på åtta mediciner nu, men det är "bara" fem utav dem så är för psykiska besvär. Lamictal, Cymbalta och Zeldoxtar jag dagligen. Atarax och Oxaskand (?) tar jag vid behov, vilket inte blir så ofta. Men snart ska jag antagligen få en medicin mot ADHD också. Cymbaltan fungerar jättebra, Ataraxen gör mig mest trött och de andra har jag inte märkt så mycket av själv men omgivningen har märkt av skillnader.

Kolla upp sockerdricka du, det är en sajt för poesi framför allt.

Kramar C

[Ambrosia]
2010-12-02 20:02
#11

#10: Å vad mysigt att din älskling kommit hem. Var har han/hon varit? Gud vad duktig du är som berättade det du upplevde med låten för dina nära och kära och dom inom psykiatrin. Asbra gjort ju!!

Nej det är inget fel på dig att läkarna slutat. Det är bara väldigt stor ruljeans inom psykiatrin. På 3 år har jag haft 2 kuratorer, och 1 psykiatriker som ska sluta snart och ajg ska också få en ny. Men det är ej vårt fel. Det är verksamheten som ständigt byter personal!

Ja du har en jättebra inställning. Vem är lilla vuffsen? *Nyfiken*.

Oj vad många mediciner du äter. Men hoppas att de värkar också. Konstigt att du inte märker skillnaden i hur du blir av dem. Skullev ara bra om man märker det själv också. Men så är det ju ibland.

Ja jag var inne och kollade på sockerdricka förut. Det var kul och intressant att läsa andras dikter där. Är du också med där?

Glöm inte att du är bäst. Största kramen till dig/ från mig Ambrosia :)

Upp till toppen
Annons: